We love Koh Tonsay

14 februari 2017 - Kâmpôt, Cambodja

Hey allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gelezen op onze vorige blog, zijn we afgelopen donderdag weer met de boot terug gegaan naar Koh Tonsay(Rabbit Island). Rond 9:30 uur kwamen we met onze backpacks aan. Na een lekker ontbijtje hebben we heerlijk een dagje genoten aan het strand. Al snel besloten we, dat we hier voorlopig niet weg wilde gaan. Dus uiteindelijk met een beetje geregel hier en daar hadden de dames alles voor elkaar. Het waren echt fantastische dagen! Een soort vakantie in de vakantie! Snappen jullie het nog?
De eerste 2 nachten hadden we een eenvoudig bamboe hutje(net zoals de vorige keer) en de laatste 2 nachten kregen we een nieuw houten huisje. Dit laatste huisje had zowaar een "gewone" wc. Verder stond er alleen een bed met een klamboe, maar meer hadden we ook niet nodig. Tijdens deze dagen hadden we best een "volle planning".
Meestal rond 7 uur waren we klaarwakker. Nadat we een tandenborstel door onze mond hadden gehaald en een beetje water in ons gezicht hadden gegooid, schoven we gelijk door naar het ontbijt op het strand. Als we het ontbijt op hadden, pakten we onze handdoeken en tas uit ons hutje en verplaatsten we ons richting de strandbedjes. Pff en toen begon het harde werken.... rugligging, insmeren, buikligging, even afkoelen in de zee, insmeren, rugligging, afkoelen in de zee, insmeren, buikligging! Gelukkig lagen we pas rond 12 uur in de zon, dus tot die tijd was het nog wel redelijk "te doen"! ;-)
Rond 11:30 bestelde we dan even een verse kokosnoot. Als we deze leeg hadden gedronken, lieten we de kokosnoten door midden hakken en aten we de rest vd kokosnoot leeg. Tegen een uur of 13:00 kregen we echt trek, dus verplaatsten we ons naar de tafeltjes in de schaduw(onder de palmbomen..) en daar bestelde we elke middag standaard Tom Yam soep met garnalen(Lees minstens 20 grote garnalen met een heerlijk kruidig en pittig soepje!). Voor en na het eten speelden we dan een paar potjes yahtzee of skipbo. Tegen 15:00 uur gingen weer terug naar onze strandbedjes en moesten we weer hard aan het werk: smeren, keren en boekje lezen. Om 16:00 uur gaan de dagjesmensen weer weg van het eiland, dus vanaf dat moment werd het weer heerlijk rustig op het eiland. We sloten deze zware stranddag meestal af met een biertje tijdens de zonsondergang. Daarna sprongen we even snel onder de koude douche, trokken we onze kleren weer aan, smeerden we aftersun en een beetje deet(onze parfum tijdens onze reis) op en dan mochten we weer wat lekkers vd menu kaart bestellen. Ook hier speelden we voor en na het eten flink wat potjes yahtzee en skipbo. Aangezien er op dit eiland maar 4 uurtjes stroom is(18:00-22:00 uur) lagen we meestal om 22:00 in ons bedje, zodat we de volgende morgen weer fris en fruitig konden beginnen! Hihi

Nou denken jullie natuurlijk hebben ze dan helemaal niks anders gedaan dan dit!?!?! Maar dit hebben we wel gedaan hoor...
We hebben:
- Schelpjes gezocht
- Een massage gehad
- Het halve eiland rondgelopen(eerder kon je het hele eiland rondlopen in 3 uur rondlopen, maar dit kan helaas niet meer.)
- Fanatiek gezocht naar lichtgevend plankton(helaas niet gevonden!)
- Alle daggasten een beetje bekritiseerd
- Heel veel gelezen, puzzelboekjes doorgewerkt en spelletjes gedaan
- Foto's gemaakt
- Genoten!!

Voordat we onze wandeling gingen starten op het eiland spraken we een Nederlandse dame. Ze vertelde ons dat er wel hier en daar nog wat slangen rondkruipen op dit eiland. Dus als we tussen de struiken en bosjes liepen op dit eiland moesten we hard stampen, zodat we de slangen een beetje weg konden jagen. Dit vonden we natuurlijk niet echt een heel relaxt idee. Dus wij stampend en zingend tussen de struiken en bosjes door richting de andere kant vh eiland. Toen we bijna aan de andere kant waren hoorde ik ineens Anniek een gilletje slaan achter me. Ik durfde me niet meer te verroeren en vroeg alleen maar wat is er, wat is er? Blijkbaar had ik op of net naast een slang gestaan! Oeps... dus wij hollend de struiken uit. Gelukkig is alles goed gegaan en heb ik zelf de slang niet eens gezien, maar prettig is anders. Jullie kunnen jullie vast voorstellen dat we de terugweg nog angstiger rond liepen.

De eerste dag toen we aan kwamen op Koh Tonsay ontmoetten we een Nederlandse vrouw Eva. Zij komt hier elk jaar 3 maanden overwinteren en dat voor al 5 jaar. We zeiden toen tegen elkaar, snap toch niet dat je verliefd wordt op zo'n klein eiland waar helemaal niks is. Nou na totaal 6 dagen hier te hebben rondgebracht zijn ook wij helemaal verliefd geworden op dit eiland. We hadden ons hier prima nog een week kunnen vermaken. Dus met pijn in ons hart hebben we gistermorgen afscheid genomen van dit mooie eiland!

Toen we op de boot stapte om terug te gaan richting het vaste land heeft Anniek zich flink bezeerd aan de boot. Dus met een kapotte teen en flink wat blauwe plekken is ze uiteindelijk op de boot terecht gekomen. De overtocht met de boot was daarna ook nog best een hel, aangezien de zee heel wild was en we dus drijfnat van de boot afstapte in de haven. In Kep hebben we de bus gepakt richting het plaatsje Kampot waar we nu zijn. Dit is een stadje met een schattige dorps uiterlijk. De oude Franse bouwstijl zorgt voor een leuke sfeer in dit stadje.
Gelukkig hadden ze bij het 2e hostel waar we binnen kwamen een privé kamer voor ons, dus daar verblijven we 3 nachten. Gistermiddag hebben we Kampot per fiets bezocht en daarna zijn we om 18:00 uur op een boot gestapt om een tochtje te maken richting de vuurvliegjes. Dit werd een klein beetje een domper, aangezien de vuurvliegjes in een boom verderop zaten, hierdoor leek het net of er ergens een kerstboom met knipperende verlichting aanstond. Gelukkig werd het daarna nog wel leuker, want we kwamen op een plek waar ze van dichterbij konden bekijken en we hebben het lichtgevende plankton gezien. Dit was wel erg gaaf, je kon vanaf de boot met een stok door het water gaan en dan gaf het ineens licht in het donker water. Het leek wel alsof je een soort magische stok vast had, waarmee je licht kon maken. Best cool! Hihi
Na een lekkere maaltijd en een biertje hebben we nog even genoten vd WiFi die we eindelijk weer hadden.
Na een redelijk goede nacht, gaan we vandaag op pad met de scooter om de omgeving van Kampot te bekijken.

Tot snel weer en bedankt voor al jullie leuke reacties die jullie telkens plaatsen onder onze blog!!

Liefs ons

1. Sanne v. Gogh:
    14 februari 2017
    Haha heerlijk die vakantie in jullie vakantie! Goed om ook zulke dsgen er tussen te hebben, is toch hard werken zo'n reis.... :P *tja verschil moet er zijn* ;)
  2. Martine:
    14 februari 2017
    Zo te lezen gaat het fantastisch met jullie. Wat heerlijk dat jullie ook "vakantie" hebben gevierd. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Lekker genieten.
    X Martine
  3. Judith te Paske:
    14 februari 2017
    Wat een leven zeg! Niet normaal;-) Fijn dat jullie ervan genieten!! Zo hoort het
  4. Sonja:
    14 februari 2017
    Lekker !! Nu weer wat afzien hoor. Begon teveel op een vakantie te lijken...... Lfs, Sonja
  5. Mieke:
    14 februari 2017
    Leuk meiden! Veel plezier nog xxx
  6. Paulien:
    14 februari 2017
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie toch. Geniet ervan. X .
  7. Eleonore van lith:
    16 februari 2017
    Ha anniek en Anne (ken je niet maar je schrijft leuk:-)), wat een te gekke reis maken jullie! Het klinkt heel mooi, gezellig en fijn!!! Genietse!!!! Xxxx
  8. Heiny:
    17 februari 2017
    Leuk om te lezen!! Ik zie het voor me! Ga zo door!