Eindelijk de dag van vertrek!

13 januari 2017 - Schiphol, Nederland

Hai allemaal,

Wat leuk dat jullie onze reisblog lezen! Zoals je misschien al hebt gezien, kan je je aanmelden voor deze blog met je email.

Na ruim een half jaar wachten is het vandaag dan eindelijk zover. Om 8 uur zijn we vanuit het besneeuwde Ede vertrokken richting Schiphol. Met de nodige file/vertraging kwamen we omstreeks 9:30 uur in Amsterdam aan. Helaas, kwamen we er toen achter dat we 4 uur en 15min vertraging hebben, doordat ons vliegtuig vertraging heeft vanuit China. Hierdoor zullen we onze volgende vlucht naar Yangon missen... Dus wij natuurlijk even langs het hokje Vd vluchtmaatschappij gelopen voor de nodige informatie. We vertrekken nu straks om 16:45 uur richting China en als we daar aan komen, moeten we daar regelen dat we een andere vlucht krijgen naar Myanmar. De kans is wel aanwezig dat we een nachtje moeten overnachten in Guangzhou, aangezien er van deze maatschappij maar 1 vliegtuig per dag vertrekt richting Yangon. Hopelijk kunnen we gelijk door, maar dat zien we straks wel weer.

Na het inchecken vd bagage hebben we nog gezellig een kopje koffie gedronken met Anniek haar moeder, mijn ouders, Judith en Joanne.
Maar toen was toch echt het moment aangebroken om afscheid te nemen van iedereen en dit was toch best even een moeilijk momentje....
Met zojuist een Mac Donalds achter de kiezen liggen we nu even uit te rusten en heb ik eindelijk tijd om een stukje tekst te typen voor jullie. Ik zal jullie ook even vertellen wat wij de aankomende 3 maanden gaan doen:

* De eerste 20 dagen zullen we in Myanmar verblijven. We gaan beginnen in de stad Yangon en zullen vanaf daar doorreizen naar Bagan, Mandalay, Kalaw & Inle Lake.
* Op 2 feb. vliegen we vanaf Yangon verder naar Cambodja. Hier zullen we ongeveer ook 3 weken verblijven.
* Vanuit Cambodja pakken we uiteindelijk de bus, die ons naar Laos zal brengen. Ook hier verblijven we ongeveer 3 weken.
* Op 16 maart vliegen we dan alweer naar ons laatste land van onze reis: Vietnam. Hier gaan we in 30 dagen van noord naar zuid reizen.
Kortom volgens mij gaan we 3 hele mooie maanden tegemoet!

Over een paar dagen zullen we jullie even laten weten hoe onze reis is verlopen en hoe onze eerste indruk is van Myanmar! Hopelijk tot dan!

Liefs en tot over 3 maanden ;-)

Anniek en Anne

1. Marsja:
    Goede reis!
  2. Rita koenders:
    13 januari 2017
    Beetje gek begin van jullie mooie reis veel plezier !! Liefs
  3. Joop:
    13 januari 2017
    Maak er een mooie reis van meiden, en heel veel plezier.
  4. Marian:
    13 januari 2017
    Goed aangekomen in china?
    Hopelijk hebben jullie een vlucht naar myanmar kunnen regelen xxx
  5. Minke:
    14 januari 2017
    Super leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis! Ga genieten, van alles wat jullie tegen komen!

Liefs, Minke
  6. Renate:
    14 januari 2017
    Geniet ervan dames!
  7. Marika Rietbergm:
    25 januari 2017
    Heel erg leuk om jullie te volgen. Geniet ervan! En wat een mooie foto's.