Phu Quoc and Home Sweet Home!

17 april 2017 - Ede, Nederland

Hey allemaal,

Daar zijn we weer hoor en dit keer zelfs vanuit ons mooie kikker landje. Voordat ik jullie vertel hoe het is om weer thuis te zijn etc., zal ik eerst even verslag doen van onze laatste week vd reis.

We waren dus aangekomen op het heerlijke eiland Phu Quoc. Hier hebben we echt 5,5 heerlijke dagen gehad. We hebben namelijk echt NIKS gedaan… de vrouw van ons hotel kwam bijna elke morgen vragen of we die dag een scooter wilde huren of een boottripje wilde maken. Maar deze dames hadden echt alleen maar zin om naar het strand te gaan. Onze dagen waren als volgt:

Rond 8:00 uur werden we meestal wakker en nee deze week werd er geen wekker gezet, want ja we hadden tot slot van rekening vakantie. Snel sprongen we in onze bikini en schoven we aan bij het ontbijt. We pakte meestal onze tas ’s avonds al in, dus na het ontbijt liepen we gelijk door richting het strand. Dit was ongeveer 5 minuten lopen. Bij dit strand was een hotel en daar hebben de hele week lekker een strandbedje gehuurd. We hadden namelijk gewoon zin in een beetje luxe (oja en niet te veel zand op onze handdoek)!

Pff en toen begon het harde werken weer: rugligging, zwemmen, buikligging, insmeren, boekjes lezen, zwemmen, rugligging, insmeren, puzzelboekjes doorwerken, zwemmen en ga zo maar door. Het was echt zweten geblazen, aangezien we zo hard moesten werken. We gingen elke middag lekker lunchen bij dat hotel en daar hadden ze echt heerlijk eten. Elke middag was het weer moeilijk om te kiezen, aangezien ze zoveel heerlijke gerechten op de kaart hadden. Terwijl we moesten wachten op ons eten genoten we van het uitzicht en speelde we vaak een paar potjes yahtzee. Na de lunch gingen we weer verder met ons drukke programma; smeren, keren en boekjes lezen. Tegen zonsondergang haalde we een biertje en genoten we daarmee heerlijk vd zonsondergang.

’s Avonds wisselende we telkens af tussen 2 goede restaurantjes hier in de buurt. Kortom in een straal van 1 km hebben we ons die 5,5 dag begeven. HIHI en wat was dat heerlijk. We waren namelijk toe aan rust!

Doe dit dagprogramma x 5,5 en je weet hoe onze week eruit zag. Zijn jullie al jaloers

Afgelopen vrijdag was het moment aangebroken om na ruim 13 weken weer terug te gaan naar Nederland. Om 5:30 uur ging onze wekker. Goed controleerde we nog even onze kamer of we alles hadden en na een ontbijtje heeft de mevrouw vh hotel ons om 6:15 uur naar het vliegveld van Phu Quoc gebracht. Daar hebben we 2 uurtjes op het vliegveld gewacht en vlogen om 8:40 uur naar Ho Chi Minh City. In 45 minuten stonden we alweer op de grond. Gelukkig hadden we snel onze bagage en zijn van het nationale vliegveld naar het internationale vliegveld gelopen. Hier moesten we ruim 6 uurtjes wachten totdat we konden starten met onze echte terugreis. Hier hebben we onze laatste Vietnamese Dongetjes uitgegeven en om 15:40 uur vertrok ons vliegtuig naar Guanghzou. Na een vlucht van 3,5 uur bereikte we Guanghzou. Hier mochten we ons weer 4,5 uur vermaken, aangezien onze vlucht pas om 00:05 uur vertrok.  We hebben onze telefoons weer even opgeladen, wat gegeten en hebben een beetje rondgewandeld op het vliegveld. Toen we tegen 23:30 konden boarden, kwamen we erachter dat we super luxe plaatsen hadden gekregen. We zaten namelijk bij de nooduitgang en dat betekende dat we zelfs onze benen konden strekken en dan raakte we nog niks. Dus ideaal.  We hebben best een prima vlucht gehad en met een heerlijk dormicumpje hebben we beide een beetje kunnen slapen. Mijn rug had het helaas wat zwaarder en ik heb daarom ook flink wat pijnstillers moeten nemen om de vlucht door te kunnen komen.

Rond 6:45 uur zijn we veilig geland op Schiphol. We konden snel door de douane en hadden erg snel onze backpacks. Toen was daar eindelijk het moment aangekomen dat we door de schuifdeurtjes konden lopen op Schiphol. Rennend ben ik in de armen van mijn moeder gevlogen en ja de tranen stroomde flink bij ons. Stonden daar toch ineens dezelfde lieve mensen op ons te wachten, die ons ook hadden weggbracht. Oftewel; mijn ouders, Anniek haar moeder, Joanne en Judith. Echt super leuk en lief!! Nadat we iedereen hadden geknuffeld hebben we nog een lekker bakje koffie gedronken, voordat we in de auto stapte naar Ede.

Nadat ik van Anniek, Anniek haar moeder, Joanne en Judith afscheid had genomen ben ik bij mijn ouders in de auto gestapt. Daar had mijn moeder super lief een lekker kaasplankje voor me klaar liggen. Dus ik heb onderweg naar Ede heerlijk gesmikkeld van een lekker kaasplankje.

Toen ik uit de auto stapte keek ik naar mijn appartement.. Huh zie ik daar nou ineens vlaggetjes hangen?? En zag ik daar nou net een hoofd onder het raam weg schieten?! Ik vroeg aan mijn moeder wie er boven waren en toen kwam ineens 2 van mijn 3 broertjes en mijn lieve schoonzusjes voor het raam tevoorschijn. Huppa, daar kwamen mijn tranen weer en ik ben hollend naar boven gegaan. Daar stond een heerlijk ontbijt op me te wachten en het was zo fijn om weer bij mijn lieve familie te zijn!

De afgelopen dagen hebben we onze wasjes weggewerkt, zijn we op bezoek geweest bij onze familie en vrienden en hebben we nog even heerlijk kunnen genieten van Pasen. Morgen begint voor ons ook het normale leven weer en gaan/moeten we weer hard aan het werk. Dat zal best wel weer een beetje wennen worden hoor!

Wow wat zijn 13 weken voorbij gevlogen.. Dit was echt een fantastische mooie reis, met zoveel hoogtepunten. Myanmar met zeker als hoogtepunt Bagan en het Inle Lake. Cambodja met het heerlijke Koh Tonsay, Angkor Wat en de indrukwekkende Killing Fields en S21. Laos met zijn prachtige natuur, Vang Vieng en het heerlijke Luang Prabang. Vietnam met haar mooie rijstvelden in Sapa, Tam Coc met zijn grote rotsformaties, de 3 fantastiche dagen achterop de motor, het mooie schattige Hoi An, het geweldige chaotische Ho Chi Minh City en de heerlijke afsluiter op Phu Quoc. Kortom we hebben het zo heerlijk gehad. Dit vergeten we nooit meer!!!

En gelukkig hebben we de foto’s, filmpje en heeeeeel veel souvenirtjes nog;)

Bedankt dat jullie ons gevolgd hebben en bedankt voor de super leuke reacties!! Tot snel allemaal, maar dit keer gewoon in het echt en niet via deze blog!!

Liefs Anniek en Anne

1. Carolien:
    17 april 2017
    Tot morgen!
  2. Martine:
    18 april 2017
    Welkom thuis meiden. Het zal vast even wennen zijn. Tot gauw!
  3. Minke:
    Jeej, welkom thuis!
    Nu weer in t "normale" leven zien te rollen...
    Succes! Xx
  4. Rita koenders:
    18 april 2017
    Jaaa wat was het fijn je/ jullie weer te zien